Sejiwa

~RAMADHAN DTG LAGI~

Assalamualaikum smuee... (^^,)V......


Alhamdulillah akhirnya dapat jgek ak hapdet blog... rsenye masih smpat lg utk ak ucapkan 'Slmt Berpuasa' kepde kwn2 smueee... ya Ramadhan dtg lg... rindu ya amat pd bulan ni.. terasa mcm nyaman skali Ramadhan kali ni.... smoga segala ibadah yang dijalankan diredhai oleh NYA... amin2.. Terima Kasih Ya Allah kerana msih memberi peluang pd ak utk merasai nikmat bulan plg mulia ni... dpt bg ak peluang utk memberi khidmat bakti pd ayah n mak tercinta... pas alek keje aku g pasar ramadhan tlg ayah aku niaga.. hehehe.. shuke sgt2..!!

hurm...... (aku mengeluh oke..!!) kwn2 pasan x..?? ke ak je yg pasan.. byk betol dugaan tyme pOse ni kn.?? wlaupun xmelibtkn hdup kite.. nescaya hdup org2 len maunya.. perkara pgl aku dok memikir je psal 'Elia ngan KFCM' tula.. adessssssss.. kalo ak di tmpt Elia kompem aku sedih dowh..!! aku slalu bce pOst Elia yg bg aku ditulis dgn sepenuh jiwa... Omaigad... betapa sygnyer die kt KFCM tu.. hadeiii la.. nk ckp pn xtw pe sebb kn..?? biarla spe pun yg slah.. ALLAH maha mengetahui segalanya... smOga Elia (kalO die xslh la) sntiasa tabah yerk..!!

lupekn kesah2 sedih itu... aku dh smakin berpegang pd satu ayt yg bg aku menguatkn smngat aku ' tiap ap yg terjadi, pasti ad hikmah disebaliknya'.. thts it.. aku yakin smue yg terjadi ad hikmahnyer.. stakat hari ni.. aku da smkin blajar utk bersabar, utk memberi ruang, utk mempercayai, utk mencintai sepenuh hati, utk setia (walaupn kdg2 aku nakal nengOk mamat lain..haha..opsss terlebey suda)....... kdg2 aku ase menyesal.. sbb xpenah appreciate DIA dr dlu.. hurmmmm.. itula hdup ku yg xpnah puas... agak bodoh disitu..!! betol ckp kwn aku sOrg tu.. dak wana.. yg aku ni xtw nk hargai DIA.. huhu... tp skang.. cer citer skit btpe sygnyer aku kt die (yela aku ni kuat membebel..hihi)........ yg ptg aku nk nengok die sehat.. die segak hari2.. (bole cenggitu..wOohaa..!!)... yela kn.. ne tw skang keje blakang pentas.. sOk2 die msOk tv... meriah aku dOwh.. tmpang glemerr.. ya amt aku pasan..!! (tp mntak2 jgnla.. nnt huru hara hdup aku ble org kenal die..)

urmmm... aku nk gtw kOrg la spe2 yg xtw kn.. ak da 2 bln jd tunangan die.. hiihi.. dlm 2 bln aku da brubah utk menjadi org yg setia (kau haderr..!!).......... byk ak blaja dlm tempoh ni... ak dr yg high-temper da bole coOl sndri kOt.. walaweh.. aku cOOl okeh..!! aku byk menitik beratkn soal kehidupan (cis....mask pn kntoi..!!)........ mcm2 la aku blaja dr mak aku.. sbb mak aku a.k.a personal coach ak tu amat la syg DIA.. nk ak jd terbaek di mata si DIA kot.. tp aku tw.. aku insan xsmpurna.. byk bnda yg aku FAILED ag.. wOohaa..!! tp aku sntiasa mengmotivasikn diri sndri... "saba tun.........ko msti bOle handle bende kecik2 ni.... ap de hal..ye tak..??"....... teruja disitu... ak hrap DIA dpt terima ak seadanya... so far.... hbungan ini tiada dugaan yg terjadi.. cumer kekdg aku xde moOd bile bulan cerah.... DIA lak jenis yg cOol memanjang... aku majOk die cOol... aku membebel pn die cOol..... adeh la..... tensi kejap.. lalalallalala~~ smOga bhgie ni kekal slamenyer...

tp kn.......... da most thing aku suke kt DIA ialah DIA xpenah suh aku turunkn berat badan......... ahahahahha... ble aku ckp aku gemOk... dia msih ckp aku kurus... OMGee.. siap jgn bg aku kurus lg.. eh eh eh~~ ello cik abg... anda larat ke nk hangkOt sye nnt..??? (sila jawb ek..hihi)......... tu la gmbO My Incik Apeez (MIA..nk jgek tiru Elia) sye.. uhuhuhuuuuuuuuuuuu... kalo jodoh ngan ak pnjang utk ke akhir hayat.. aku ad misi ptg ble kawen nnt.. iaitu nk menggemOkkn die.. sbb die xmerasa gemOk lg tu... asyik aku je merasa gmOk (tension je..-___-").. bak kata omputeh "sharing is caring" kn awk..?? lalallalalala~~

okeh la kengkawan.... pewOt aku arini memulas2 la... sbb aku sahur dua suap je kOt.. xlalu derrr... sbb MIA sye jaO nooo kt KL nuh... uhuk3... smOga die sehat2 slalu yerk.. okeh.........aku chOw dlu yerk... syg kemain kt kOrg smuee.. jgn pOse yangyOk yerk... 


As Salam.....

9 comments:

  1. yunk da brtng?
    ceyhh.. tak taw.. hehe
    neway congrats ek
    kte doakan kebhgiaan kamu
    slmt brpuasa :)

    ReplyDelete
  2. tahniah cik aton, jg MIA awak elok2 taw... i noe.. he is da best choice for u :)

    ReplyDelete
  3. @human~ tq tw byk bg nasihat kt aku...aku tw aku buta dlm menilai die..alhamdulillah..dia msih utk aku..wish u all da best too syg..aku tw org yg baik mcm kamo utk lelaki2 yg terpilih..Lot of love to u..

    ReplyDelete
  4. atun, nape x btau da tunang, bleh ak menyendeng sat...x upload pn gmba tunang, kalu da tunang, sat gi kawen laa pulak..tahniah ye syg.....

    ReplyDelete
  5. atunnnnnnnnnnnnnn...npe tak gtau da tunang...sampai atiiiiii....:(((dekat j kn bangi..kteorg ley g...ish dak ni... mrajokkkkk

    ReplyDelete
  6. yat n rom ~ kite bkn xmo ckp...kite buat kecik2 je...lgpun byk bnda tersurat lg tersirat..hehehe..pntang org2 tua kn xleh heboh2 kalo tunang...ngeh3..sowi tw syg2 smueee..kawen xde planning ag..da smpai mse nnt kite gtw eh...muahxxxx..

    ReplyDelete
  7. cci ~ sowi syg................maceh ye..hihi...kite pn doakan kamo cpt2 menuju step baru ini..hihi

    ReplyDelete
  8. oke..smoga kekal slamanyer yer :)

    ReplyDelete
  9. romz~ tenkiu kwn kalo sudi maafkn kite psal xgtw.. ehehhe..nnt nikah kite jmput tw... make sure adiah nk besau2..wawawa

    ReplyDelete