Sejiwa

~ BEKFES NYUMMEEIII~

Assalamulaikum n Slam Sejahtera semua,, (^^,)V,,

Sykur pd Nya sbb aku msih diberi peluang tuk bebakti sbg Khalifahnyer,,dberi pluang brbkti pd ibu dan bapa ku,,,pd negara tercinta,,terima kasih Ya Allah,,

Terima ksih juga kpdNYA ats rzeki kami pd arini,,,meriah2,,mcm2 adaaaaaaaa,,heheheehe,,,CREDIT to kak wani sbb wt kueh sagu a.k.a telo katak,,,seyes aku ckp,,,akak ni mmg rajin tw wt kueh,,,smlm sis ni bwk dodol eh silap 'koci labu labi',,sblm ni 'kueh abok2',,,'cekodok pisang',,adesss,,sungguh rjin kn,,?? jgn xcye wehhhhhhh aku pn mlas derrr,,hahaha,,CREDIT t0 abg Zarin jgek sbb tapau kn ktorg 'mee goreng ngan roti canai telooo',,dan aku,,,?? plssssssssssss CREDIT to me babeh,,HURMMMM,,,,,,,,,,,,arini aku cume tlg ptong kueh,,,ngan wt airr,,opssssssssss,,,korg hadeeeeee buat,,?? xde kot,,,sedapp oooo,,,'teh tarik lentik' shingga melentik2 bontot,,ngeeee,,!!



ini mknan aku td,,hehehe,,,

ni nk cerrrrrrrrr skit psal kurma,,,wajib tu pepgi ad kurma atas meja *makan xpasti la* see ats meja mkn ktrog mmg ad kurma okeh,,hahahaha,,terbaek pnyer,,,!!ni antara kelebihan2 kurma;-

1) KURMA
 
Nabi Muhammad SAW bersabda: "Rumah yang tidak ada kurma di dalamnya, akan
menyebabkan penghuninya kurang sihat".

Nabi Muhammad SAW bersabda: "Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan menyebabkan anaknya menjadi seorangyang tabah dan bertakwa (bersih hatinya)".

Abu Abdillah a.s. bersabda: "Buah kurma adalah salah satu buah yang berasal dari syurga dan dapat mensirnakan pengaruh sihir".

Abu Abdillah a.s. bersabda: "Orang yang memakan 7 buah kurma yang baik sebelum sarapan, maka pada hari itu dia tidak akan tertimpa racun, sihir dan tidak
diganggu setan".

Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s. bersabda: "Barangsiapa memakan 7 buah kurma yang baik, maka cacing-cacing yang ada di perutnya akan mati".

betapa agungnyer buah kurma ni kn,,oleh itu,,,seboleh2nyer ad la buah kurma kt umah korg okeh,,,erkkkkkkkkkk,,alhamdulillah,,aku da knyang thap dewa 20 neh,,,smoga korg sehat sntiasa tw,,,tata korgggggggggg,, (^^,)V

0 comments:

Post a Comment